Időkorlát Lejárt!

A vásárlási időkorlát lejárt a következő vásárlásánál:

Hamarosan lejár az időkorlát

jegyek vásárlási időkorlátja 01:00 percen belül lejár.
Ezután a foglat helyeket más megvásárolhatja Ön elől.

BROADWAY.HU

Ez az esemény már megrendezésre került, így jegyet már nem tudsz vásárolni rá. Ha részt vettél az eseményen, írj róla értékelést, vagy olvasd el, mások mit mondanak róla!

Atelier 21220: Late night show


MU Színház

2018. december 10. 20:00

Az “együtt-mégis-egyedül” örök balladájának kortárs feldolgozása.

A tánc – ha hinni lehet a történészeknek – minden előadóművészet gyökere, legősibb formája. Ebben a tekintetben proto-performansznak is nevezhetjük. Tekintet nélkül kultúrára, vallásra, nyelvre, egyéb identitást meghatározó szempontokra, a Föld minden pontján létező művészeti forma (míg mondjuk a színház már nem örvend ennek az egyetemességnek – Kínában például csupán a XIX.-XX. század fordulója táján, nyugati hatásra kezdett el kialakulni a színházművészet). Mi több, a tánc az emberen is túlmutat – több olyan állatfajt ismerünk, amelyik táncot jár. S ami közös ember és állat táncában, az az elemi ösztön, ahol a tánc az esztétikai élmény helyett egy nagyon is praktikus funkciót tölt be. A párválasztás bonyolult folyamatának egy kifinomult evolúciós eszköze.

“…Az emelvényen vagy akár egy leplen megjelenő meztelen test eleve elkülönül minden mástól, eltávolíttatik belőle minden, ami benső – s ez az eleve döntő jelentőségű. A mezítelen elkülönül minden mástól, akárcsak a színpadra lépő színész, akinek meg kell feledkeznie saját benső életéről […] a színész saját hangját, lélegzetvételét, mozdulatait kölcsönzi érzések, gondolatok kifejezésére: az aktművészet és a színház egylényegű…”
/François Jullien: A meztelenség lényege/


Az Eroica Universalis egy női és egy férfi táncos révén - mintegy a heterogenit élőlények egyetemes reprezentációja – ehhez az ősi ösztönből eredő, elemi mozgásélményhez nyúl vissza. Kettejük tánca az univerzum kettéhasadásának ellentétében feszülő, abból születő örök körforgás mámora. Az egységre törekvés sosem feloldozható tragédiájának színpadi lírája.


    tánc:
    Egyed Beáta
    Gyula Cserepes
    jelmez:
    Kis Judit